Les oliveres mil·lenàries del les terres de la Taula del Sénia comptaran amb uns retrats d'excepció. Tomas Micek, prestigiós fotògraf txec, s'ha vist atret per la força i les formes dels nostres arbres més simbòlics i característics, i es va oferir a la Mancomunitat per a, dins dels projectes per revitalitzar els productes de les oliveres monumentals nostrades, publicar un llibre amb les fotografies captades per l'objectiu d'en Micek.
D'esquerra a dreta: Marcelino Domingo, president de la Taula del Sénia, Pepi Cid, presidenta de l'Associació Territori del Sénia, Tomas Micek i Jaume Antich, gerent de la Taula del Sénia
L'obra compta amb el suport de la Taula del Sénia i l'Associació Territori del Sénia, i serà editat per Onada Edicions. Està previst que estiga enllestit per a la tardor i s'ubicarà dins la Biblioteca Taula del Sénia, una col·lecció destinada a posar en valor el patrimoni dels diversos municipis que formen aquesta Mancomunitat. Les oliveres mil·lenàries de Micek seran les segones en posar de relleu la riquesa natural de les nostres comarques, després de "Un paseo por los Puertos de Beceite", als qual cal sumar, a més a més, els dos volums dedicats al monestir i convent de Benifassà.
Una autoritat en fotografia natural
Alguns dels treballs publicats de Tomas Micek, i al costat, algunes de les seues imatges d'oliveres mil·lenàries.
Tomas Micek va deixar la seua carrera científica per la passió fotogràfica, i va abandonar la seua Txecoslovàquia natal per recòrrer el món darrere d'un objectiu. Autor de nombroses publicacions, el seu estil s'ha centrat en captar la força de la naturalesa: volcans, vegetació, animals... De fet, en la seua dil·latada trajectòria ja havia conegut la plasticitat de l'olivera, treballant a Grècia, Sicília o Sardenya. Per això no ho va dubtar a l'assabentar-se de la població d'oliveres monumentals de les nostres comarques, com ell mateix explica a 3x4.info.
Per conèixer una mica millor la figura i l'estil de Tomas Micek podeu fer una ullada a aquest reportatge-entrevista que li va fer Steve Fairclough per a la Canon, a l'octubre de 2008 (en anglès).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada