dimarts, 6 d’abril del 2021

Una xarradeta amb… Josep Micó, autor de "Vespres d'inventari"

Fem una xarradeta amb Josep Micó, l'escriptor d'Antella i autor de "Vespres d'inventari", obra guanyadora del Premi de Poesia Josep Maria Ribelles-Vila de Puçol, un poemari intimista i de reflexions socials en el que l'autor ens proposa aturar-nos per recapitular fets o sensacions que ens impregnen, a fi de saber on ens trobem i amerar-nos d’una empenta renovada que ens impulse endavant. 
 

Quin és el principal motiu que t'empeny a escriure? Pots descobrir-nos el teu procés creatiu?
Escric quan tinc alguna cosa a dir, que pense d'interès. De vegades, m'ho passe bé i per això ho faig. El procés creatiu és una fruita que va madurant fins que escric la primera paraula; el procés s'acaba escrivint.

Quan et poses a escriure, sobre la taula hi ha d’haver…
Tinc una planta enfiladissa. I de vegades m'acompanya Nera, la meua gata gran.

Com seria l’acte literari ideal del teu llibre "Vespres d'inventari"?
Un concert de jazz de fons.

Recomana’ns un llibre i el motiu pel qual hauríem de llegir-lo.
"Calaveres atònites", de Jesús Moncada. Fa temps que el vaig llegir però tinc el record d'haver-lo gaudit pel seu humor crític i pel calidoscopi d'històries tan diverses.

Quins gèneres t'agraden? En quins moments gaudeixes de la lectura?
Llig poesia, narrativa, assaig(de vegades). Sempre que puc.

Quin comentari dels lectors de "Vespres d'inventari" t’ha generat més il·lusió.

Dels lectors que conec n'han parlat bé. Cite la prologuista, la poeta Isabel Garcia Canet, que diu:" Una poesia que presenta amb escreix excel·lents simetries i escarpats notables,bones vistes, refugis i miradors de bellesa, desolada també, tanmateix, però eròtica i intensa, bellesa més que sublim, des d'on s'encasta un domini, sens dubte, indiscutible del vers, del dir i del ritme".

Quines dedicatòries acostumes a escriure quan signes?
Relacionades amb el poemari i incitant a llegir-lo.

Què opines de les xarxes socials? Tens alguna app favorita?
Són eficaces segons per a què i per qui. No en tinc cap.

Quina és la teua paraula favorita?
No en tinc cap, però m'agrada aixoplugar.

Amb quina personalitat històrica te n'aniries a prendre una copa?
Amb el poeta Jordi de Sant Jordi, tornat d'Itàlia.

Sèrie a la qual estàs enganxat o pel·lícula inoblidable.
La batalla d'Alger.

El teu plat estrella és...

M'agraden les novetats, però un bon arròs al forn sempre em ve de gust.

No puc viure sense…
Puc viure, però m'agraden molt les galetes.

Una cosa inconfessable...
Algunes, però són inconfessables.

Amb quin animal o planta et compararies?
Amb un pastor alemany.

Com et vas sentir la primera vegada que et van publicar un escrit, un llibre, un article...?
Content.

Eres friqui en...
Crec que en res.

Soc feliç si...
Estic envoltat d'amics i de persones estimades.

A quin personatge públic li regalaries el teu llibre?
A Jordi Cuixart.

On aniràs quan ens deixen viatjar?
No ho sé. Prop, no tinc ganes d'avions.

Com és la teua mascareta?
Negra o blanca. No duc dibuixos ni llegendes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada