dijous, 19 d’agost del 2021

Una xarradeta amb… Marta Moreno, autora de "El monstre Menjapobles"

Fem una xarradeta amb la il·lustradora Marta Moreno. Juntament Sébastien Dethise formen la parella responsable de l'àlbum infantil il·lustrat "El monstre Menjapobles", obra guanyadora del Premi Ciutat de Benicarló, i que adapta la llegenda de Sant Jordi en l'aventura de la Pintoresca, una xiqueta molt creativa, per enfrontar-se al perillós monstre que cada nit devora tot el que troba al seu pas amb l'ajuda de l'enginy, davant la incredulitat del veïnat.


Quin és el principal motiu que t'empeny a il·lustrar? Pots descobrir-nos el teu procés creatiu?
Em fa sentir bé. Em porta a un estat de concentració que m’encanta. El meu procés creatiu és molt senzill. Normalment m’inspiro quan miro contes, imatges boniques o trobo un tema que m’agradaria comunicar. M’agrada molt agafar llapis i dibuixar en un quadern d’esbossos que tinc. Sobretot ratllar molt al principi i després vaig polint.

Quan et poses a dibuixar, sobre la taula hi ha d’haver…
Molts llapis de colors, les aquarel·les i els pinzells. Tot està molt ordenat al principi i acaba com un caos total.

Com seria l’acte literari ideal del teu llibre "El monstre menjapobles"?
Com el que vaig poder viure el dia de l’entrega de premis, amb molta gent maca i envoltada de la meva família.

Recomana’ns un llibre i el motiu pel qual hauríem de llegir-lo.
A mí m’agrada molt Echkart Tolle. Ens parla de com fer per viure l’ara i aquí. Si és un àlbum il·lustrat, fa poc vaig llegir “Scar” de Olivier Tallec, tracta de un nen a qui se li mor la mare i el procés que viu per acceptar-ho. Em va semblar genial i molt emotiu. 
 

Quins gèneres t'agraden? En quins moments gaudeixes de la lectura?

M’agrada molt llegir novel·la històrica i també m’agrada la novel·la negra. 

Quin comentari dels lectors de "El monstre menjapobles" t’ha generat més il·lusió.
M’encanta que els pares i mares diguin que passen una molt bona estona llegint el llibre amb els seus fills.

Quines dedicatòries acostumes a escriure quan signes?
Em costa bastant trobar-ne d’originals. En aquest llibre del Menjapobles acostumo a escriure “que visquis moltes aventures creatives com la que viu Pintoresca en aquesta història”.

Què opines de les xarxes socials? Tens alguna app favorita?
Trobo que van molt bé per tenir visibilitat però s’ha d’anar amb compte amb el temps que li dediquem. Instagram és la millor app per a il·lustradors.

Quina és la teua paraula favorita?
Il·lustració.

Amb quina personalitat històrica te n’aniries a prendre una copa?
Gandhi.

Sèrie a la qual estàs enganxat o pel·lícula inoblidable.
Em va al·lucinar Breaking Bad, encara que m’he enganxat a moltes més!

El teu plat estrella és…
No cuino gaire bé. S’hauria de preguntar a la meva família.

No puc viure sense…
Dibuixar, llegir, viatjar i estar amb la meva família i amics.

Una cosa inconfessable…
No vaig passar la prova per entrar a estudiar la carrera de Belles Arts a Barcelona.

Amb quin animal o planta et compararies?

Amb un gat, reservat i discret.

Com et vas sentir la primera vegada que et van publicar un escrit, un llibre, un article...?

Molt contenta! Emocionada.

Eres friqui en…
A casa tenim vuit ànecs i els traiem a passejar.

Soc feliç si…
Passo un dia agradable amb la família o amics.

A quin personatge públic li regalaries el teu llibre.
A la Pilarín.

On aniràs quan ens deixen viatjar?

M’agradaria tornar a Califòrnia però amb els meus fills.

Com és la teua mascareta?
Blanca amb puntets negres. Acostumo a portar peces de roba amb puntets.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada