Apunta't al Club Lector

dijous, 8 de juny de 2017

"En el imperio de las marcas globales". La pàgina Rebelión.org s'hi fixa en “(Tot) el que encara no saps sobre les marques” de Pilar Alfonso

L'assaig de Pilar Alfonso “(Tot) el que encara no saps sobre les marques” ha donat peu a l'article que Enric Llopis ha publicat en la pàgina de Rebelión.org. Amb el títol "En el imperio de las marcas globales", i tot inspirant-se en la segona part del llibre de la professora de Comunicació, centrat en casos pràctics de marques, Llopis mostra com la informació corporativa crea a l'hora el relat desitjat per l'anunciant i un contrarrelat que s'oposa a als valors que es pretenen transmetre.

L'article també fa un breu recorregut per l'evolució de la publicitat, i com les marques evolucionen cap a narrar històries en lloc de presentar productes. "Precisament a mitjans dels 80 l'autora situa els orígens de la publicitat postmoderna. Es tracta de cridar l'atenció a qualsevol preu, en un món cada vegada més sobresaturat de missatges", apunta Llopis.

El text continua exposant-hi més casos de marques ben conegudes: Coca-Cola, Nike, Benetton... casos que també són analitzats per Pilar Alfonso en el seu llibre. També hi apunta la constant presència dels missatges publicitaris: "també colonitzen les vies urbanes", destaca l'article de Rebelión.org.

Eduquen els anuncis i les marques? es pregunta la professora, o, es tracta de simples enunciats informatius amb influència més aviat limitada? "És clar que eduquen Disney, Nike i McDonald's", respon; "són segurament el més extens i ben organitzat currículum invisible dels nostres dies".

Podeu llegir l'article sencer tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada