dissabte, 18 de novembre del 2017

"'El pensament viatger" ix de la quotidianitat, de coses llegides, d’escoltades, d’idees fugaces, de sensacions, de fotografies mentals". Biar Digital parla amb Carles Penya-roja

Carles Penya-roja, l'autor de la novel·la "El pensament viatger" va exercir fins fa poc de responsable de l'Agència de Lectura de Biar. Va ser en aquesta etapa a la vila de l'Alt Vinalopó quan va aconseguir el Premi de Narrativa Ciutat de Sagunt per un seguit d'històries quotidianes fugaces que s'entrecreuen al llarg de diversos dies. I al voltant de la literatura, les biblioteques i el seu llibre ha rodat l'entrevista que li ha realitzat el mitjà Biar Digital.

En la conversa, Penya-roja apunta com el fet de treballar en una biblioteca l'ha animat a endinsar-se en la literatura: "parlem d’un “cercle virtuós”, on un mitjà com una biblioteca m’ajuda i em facilita l’escriptura (per l’ambient, pels llibres, és clar), i aquesta escriptura, al seu torn, estimula la lectura que, òbviament, en gran mesura, es satisfà a la biblioteca".

Referent a "El pensament viatger", l'escriptor de Massanassa exposa com es va inspirar en tot allò que li rodeja en el dia a dia per composar la novel·la coral, la qual "ix de la quotidianitat, de coses llegides, d’escoltades, d’idees fugaces, de sensacions, de fotografies mentals". Arran d'ací van sorgir les idees que han donat forma als relats del llibre reconegut pel jurat saguntí.

Igual que altres ballen o toquen la guitarra, jo necessite plasmar per escrit, comunicar coses que observe, que escolte, o que em venen al cap. Normalment, en principi, és una escriptura privada, creada per a mi, per escoltar i i treure de mi el que les veus interiors em comenten, comenten o dicten. Així m’esplaie, fruïsc, em desfogue fins i tot. Alguns d’aquests escrits em transcendeixen i arriben al públic, com 'El pensament viatger'.

Podeu llegir l'entrevista sencera tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada