dijous, 8 de març del 2018

"Un llibre feminista escrit per un home". Sílvia Barroso parla a l'Ara de la presentació de "La Germandat. Complot contra les dones"

La periodista Sílvia Barroso ha dedicat una crònica a la presentació a Barcelona de "La Germandat. Complot contra les dones", el debut literari de David Miró, i "un llibre feminista escrit per un home" en el que un personatge poderós explica al seu fill, en forma en dietari, com han barrat el pas a les dones al poder. 

Com explica Barroso, l'autor "no es vol prendre a ell mateix massa seriosament però que potser, sense saber-ho, està fent alguna cosa força seriosa", i recull les seues paraules: "era conscient que per a un home fer un llibre feminista implicava el risc del 'postureig'. Em vaig preguntar com podia aportar alguna cosa. I vaig decidir que havia de buscar el meu jo més abjecte i proposar-me desprogramar-lo".

A l'estrena de "La Germandat" a la llibreria Alibri també hi van intervindre l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i la directora del diari Ara, Esther Vera. Per a la Parlon, és una obra "provocadora", mentre que Vera defineix el protagonista com "abjecte", coincidint totes dues en que aquest caràcter és necessari "per arrencar reaccions i reflexions" com les que inclou la novel·la de Miró.

Podeu llegir la crònica sencera de Sílvia Barroso tot clicant ací.

Foto: Cristina Calderer / Ara

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada