 Arran de la publicació de "La paciència del minotaure", Premi Ciutat de Benicàssim de Literatura de Viatges, el crític Josep San Abdón ha entrevistat l'autor, Ivan Carbonell, per parlar al voltant d'aquesta història d'enigmes a través del continent europeu, esdevingut una espècie de laberint on el protagonista, Evian, s'hi posa en la pell de Teseu.
Arran de la publicació de "La paciència del minotaure", Premi Ciutat de Benicàssim de Literatura de Viatges, el crític Josep San Abdón ha entrevistat l'autor, Ivan Carbonell, per parlar al voltant d'aquesta història d'enigmes a través del continent europeu, esdevingut una espècie de laberint on el protagonista, Evian, s'hi posa en la pell de Teseu. 
Però, qui és el minotaure. Segons exposa Carbonell, "El minotaure és en principi un personatge que el lector ha de descobrir 
abans que el minotaure el trobe a ell. És un joc amb el lector, però 
també és cert que representa tots aquells camins interromputs de la 
vella Europa que encara no han conclòs, les ferides per tancar. El Teseu
 que seria Evian al llibre fins i tot ha de decidir què en fa, del 
minotaure, si acaba amb ell o deixa que continue al laberint que és la 
seua vida, de manera que la vella Europa continua sense acabar de 
cloure’s". 
La novel·la, així, també reflexiona sobre les identitats nacionals en el continent, així com el pes i la presència de la història contemporània a les ciutats, com ara Munic, "una ciutat que ha decidit al contrari que Berlín
 no fer un memorial explícit al terrible passat d’aquella ciutat. Has de
 buscar els memorials, les indicacions de les tragèdies. A la ciutat de 
València directament tot el patrimoni de la guerra i de la postguerra o 
el record de les grans injustícies ni està indicat ni s’ha decidit 
fer-ne res. Hi ha ciutats ocultes sota les ciutats que coneixem. I 
aquesta invisibilitat no hauria de ser."
Podeu llegir l'entrevista sencera tot clicant ací. 
 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada