dimarts, 19 de febrer del 2013

La Filoxera parla amb Jesús Maestro i el seu "Quebradero"

El nou llibre de Jesús Maestro, "Quebradero, una balada grunge", és un dels protagonistes que conformen el número de febrer de La Filoxera, el magazine cooltural benicarlando dedicat a tota mena de noves tendències. Ja a la mateixa portada de la revista podem veure a la model Mar Ta Q llegint les investigacions de Flavio Boidman en el bar Clarksdale al voltant de l'assassinat de Jeff Levee, un music tan genial com autodestructiu.

A l'interior, La Filoxera parla amb l'autor al voltant dels personatges, música i altres elements que ambienten Quebradero, un poble de carretera com qualsevol altre dels Estats Units, allà per 1994.

Una cosa es que escribas cobre cosas que a ti te gusten, otra cosa es que los personajes sean como tú; hay una parte que, aunque no quieras, está. Hay una partida de billar, las motos, las guitarras, todo forma parte de un mundillo. Probablemente si escribo otro libro, no tendrá nada que ver. La gracia está en crear mundos que tengan contextos y paisajes que tengan su sentido unitario. Una imagen que tenía muy constante, por ejemplo, era la del bar donde ocurre todo, es la del cuadro de Nighthawks: un bar alargado, todo con vidrio, hace esquina y es de noche. He pensado cosas así, de cosas que me gustan. El libro habla básicamente de bailarinas de stripteases, motos y un tío que es un policía atípico. Hablaba con alguien de la posibilidad de adaptarla al cine y le dije “esto es entre Cabeza Borradora de David Lynch y Canción Triste de Hill Street”.

L'entrevista sencera a Jesús Maestro es pot llegir en línia a La Filoxera, sobre la plataforma Issuu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada