dimarts, 7 de febrer del 2017

"Un material ric i atractiu per capbussar-nos en el món de les marques". AulaMèdia ressenya el llibre de Pilar Alfonso

El projecte AulaMèdia busca conjugar les diverses vessants de la comunicació dins de l'educació i l'ensenyament. És un propòsit que casa de primera mà amb el darrer llibre de la professora Pilar Alfonso, "(Tot) el que encara no saps sobre les marques", ressenyat en un article d'Anna Gascón. Amb el títol de "Què saps sobre les marques", Gascón traça un recorregut per aquesta publicació que busca trobar les claus de les marques en la societat actual, i oferir interpretacions per a l'alumnat.

Precisament, l'article d'AulaMèdia adopta l'enfocament del subtítol: un diàleg amb alumnes de Secundària. Exposa que, d'una manera didàctica, hi ha dues parts fonamentals: a la primera, de caire teòrica, s'expliquen les bases del funcionament de les marques, les tipologies, la història o les seues característiques. Fet el fonament, Alfonso continua amb un desglossament de "relats de marca": casos molt coneguts de marques, de com generen un discurs al seu voltant, i a la vegada, un contrarrelat crític.

L’estructura del llibre, perfectament coherent amb la seua finalitat, i l’estil dialògic de l’autora permeten una lectura àgil i comprensiva, que ve acompanyada durant tot el trajecte “lector” amb gran quantitat d’enllaços visuals que propicien l’acostament d’aquest text als lectors i les lectores joves. A més, el llibre aporta fragments de textos d’autoria diversa que funcionen com a complement i/o suport a les qüestions exposades, i sempre amb una mirada ètica del consum. Tot plegat genera un material ric i atractiu per capbussar-nos en el món de les marques.

Finalment, Anna Gascón conclou que el llibre de Pilar Alfonso és "una bona proposta de lectura a l’aula", en tant que convida a la reflexió sobre la cultura de consum, en la que el jovent és particularment sensible. 

Podeu llegir la ressenya sencera tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada