dimecres, 8 de febrer del 2017

"Una historia sobre las Fallas, pero también sobre las relaciones humanas, a través de varias generaciones" Entrevista a Pedro Manchón, autor de "Trons d'avís"

Raquel Papers és una llibreria de Benicarló, ciutat també de l'autor de "Trons d'avís", Pedro Manchón. I com avui en dia les llibreries tenen un clar rol protagonista en la web i les xarxes socials, aquest nou i innovador establiment compta amb un blog on ha entrevistat al creador de la trilogia Encesa en flama, un original aproximació literària al món de les Falles. 

De fet, com inicia la conversa, és "una historia sobre las fiestas falleras, pero también sobre las relaciones de los diferentes personajes de cualquier ciudad, a través de varias generaciones". Aquesta ciutat qualsevol es materialitza en el poble de Beniana. No la busqueu al mapa: és fictícia, tot i que desvetlla que el topònim sorgeix de la fusió de Benicarló i Borriana, que són el nord de la festa fallera, i s'ubica en una comarca com l'Horta Nord. "Ha sido divertido, he jugado un poco al escondite y a veces, he mostrado cosas que también quería que se vieran; jugar a querer contar cosas que la gente identificara, pero como cualquier historia de ficción: cualquier parecido con la realidad...", apunta Manchón.

Preguntat sobre la motivació per aquest debut literari, i a més a més amb una novel·la de caire faller, l'escriptor apunta que s'ha valgut de la seua experiència al front de la Junta Local Fallera de Benicarló, que li ha donat peu a conèixer les múltiples derivades d'una celebració tan social i tan complexa com són les festes josefines: "piensas que da para hacer una película o un libro, vivencias que tienes que contar de una manera u otra". Ara bé, Manchón deixa clar que és un llibre obert a tots els públics. "Precisamente de Fallas hay miles de libretos, una historia de fallas novelada no existe. Además, hay algo que me gusta mucho y que buscaba, que es que hay mucha gente que no es fallera y pueden leerla.(...) Soy consciente de que muchos falleros no lo leerán y mucha gente que no es fallera sí".

El mundo de las fallas, como cualquier otro, ha evolucionado tan deprisa, que me parecía interesante poder reflejar esa evolución, esos cambios. Cada una de las facetas vinculadas al mundo de las fallas ha variado tanto, que me parecía curioso e interesante poderlo mostrar todo, de una manera u otra, y a la vez, para presentar cada personalidad y para justificar por qué tal personaje es así, va muy bien hacerlo yendo hacia atrás.

Podeu llegir l'entrevista sencera al blog de Raquel Papers, tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada