dimecres, 6 de març del 2019

Cazarabet entrevista Jesús Maestro, autor de "El tesoro maldito de Castor"

La Librería de Cazarabet és un espai cultural que irradia cultura des de la ruralitat aragonesa del poble del Mas de les Mates, i que empra les noves tecnologies per a la difusió de novetats literàries, així com per entrevistar a autors o autores, com ara Jesús Maestro, amb qui han conversat arran de la publicació de "El tesoro maldito de Castor", un àlbum infantil il·lustrat que converteix en protagonista al Papa Luna de Peníscola. Aquest personatge històric haurà de fer ús de la seua saviesa per convèncer el temible pirata Castor, qui busca una misteriosa cova on les bambolles es converteixen en diamants.

Amb aquest punt de partida es pot observar el rerefons crític que conté l'obra de Maestro, qui exposa l'objectiu del llibre: "Esta historia surge de la voluntad de reivindicar al Papa Luna como figura histórica dotada de valores positivos y aprovechar dicho carácter para denunciar una realidad tan peligrosa como infame como es la instalación del almacén de gas Castor". D'aquesta manera, amb els diàlegs entre els dos protagonistes, "se plantean temas contrapuestos como el valor de la generosidad y la libertad o la avaricia del hombre como depredador del planeta", hi afegeix l'autor.

L'àlbum també sorprén per la seua tècnica a partir de fotografies tractades, en el que és la primera incursió en el gènere per part de l'escriptor benicarlando. "Texto e imágenes fueron creciendo juntos en cada parte del proceso. En el momento de abstracción mental de las ideas, estas no tienen una forma única para expresarse y un matiz puede contenerse tanto en el texto como en la imagen o en ambas en diferente proporción", hi exposa.

He podido conocer la experiencia de algunos lectores del libro que lo han compartido con sus hijos y nietos y ha sido la parte más emocionante del proceso. La primera intención siempre era que los mayores explicaran a los niños el contenido del relato pero después ha surgido a menudo la sorpresa del adulto ante las observaciones del niño. No hay mejor herencia ni más duradera que leer un libro con tu nieto.

Podeu llegir l'entrevista sencera tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada