El crowdfounding o micromecenatge és l’estratègia que ha triat l’il·lustrador Joan Montañés, més conegut com Xipell, per realitzar el que serà el seu nou llibre, “El último mono”, un conjunt de vinyetes que reflexionen sobre el món que ens envolta, una societat en trànsit des de l’analògic al digital.
A través de la plataforma Verkami, el castellonenc espera poder recaptar un mínim de 1.500 euros que permetran dur a terme tota la producció de l’obra, a càrrec de l’editorial Onada Edicions. La campanya romandrà oberta fins el proper 15 de juliol. Els mecenes poden optar per quatre tipus de contribucions, les quals vénen acompanyades de quatre recompenses diferents. Així doncs, per 10 euros s’obté un exemplar dedicat del llibre i l’agraïment en la pàgina web, mentre que per 100 euros s’aconsegueix fins a cinc llibres de “El último mono”, menció de mecenes a la web i a la pàgina impresa, una làmina i dos exemplars de l’obra anterior il·lustrada per Xipell, “Viatge al país de Tombatossals”, de Vicent Pitarch.
Com assenyala l’autor, amb “El último mono” vol “apel·lar directament a la consciència crítica del lector, però també a la capacitat que conserva encara de riure’s de si mateix (o del veí)”. Són vinyetes punyents, carregades d’ironia i que aborden els temes que apareixen cada dia als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, tot i que respecte a aquestes últimes, Xipell es considera que pertany “a eixa raça en vies d’extinció dels ‘immigrants’ de la xarxa de xarxes, sense Facebook, sense Twitter, en definitiva, sense perdó”. Es pot comprovar amb l’estil que ha emprat el dibuixant, més proper “a les pintures rupestres de la caverna que a una emoticona”.
“El último mono” serà el sisè llibre de Xipell, després d’obres com “Gaudeamus Ujitur”, “Costa de Aznar” o el “Viatge al país de Tombatossals” abans esmentat. A més a més, hi és l’encarregat de la tira còmica al diari Levante de Castelló, on trau punta de l’actualitat política i social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada