dimarts, 10 de maig del 2016

Alexandre Navarro, autor de "El tren i la torre", entrevistat al blog Escriure per a ningú

Alexandre Navarro, autor del poemari "El tren i la torre", ha estat entrevistat en una llarga conversa amb Alejandro Llabata, que s'ha publicat al blog Escriure per a ningú. El text és un complet recorregut per la trajectòria literària de l'autor de Nàquera, des de la seua trobada amb el gènere arran d'uns versos estellesians on s'hi feia esment a la seua vila: "Em vaig dir, ple d’un local orgull patriòtic, que si se’n parlava del meu poble, seria interessant. I em vaig capbussar. Fou una commoció absoluta. Al cap de pocs mesos ja intentava imitar l’Estellés".

A partir d'ací, la bibliografia de Navarro s'ha vist fitada amb diverses poemaris, la majoria d'ells reconeguts amb guardons i reconeixements que l'han convertit en un dels poetes valencians de referència en el que duem de segle. Pel que fa a "El tren i la torre", l'autor exposa que "segons Josep Porcar, el tren simbolitza l’amor, el viatge, l’ímpetu. La torre, per contra, la realitat, l’obligació, el deure. Dos símbols: el moviment contra l’estatisme. Em sembla una bona explicació".

L'entrevista visita altres viaranys com la situació de la poesia valenciana actualment, amb una visió plenament optimista: "Estic sorprès i satisfet per l’abundor i la qualitat. Vivim un moment molt especial. Hi ha molta il·lusió i ganes per fer les coses bé, per contribuir a l’eixida del període d’ombres que hem viscut durant tants anys. Crec que volem recuperar l’orgull de ser escriptors valencians i d’exercir l’ofici amb dignitat, reconeixement i arrelats a un poble representat per les seues institucions", hi assenyala. 

Podeu llegir l'entrevista sencera tot clicant ací.

"El tren i la torre", també al blog L'imaginari d'Altea

El nou poemari d'Alexandre Navarro també hi té presència al blog L'imaginari d'Altea, el qual li dedica una entrada arran de la presentació literària. Precisament, la vila de la Marina Baixa és la que obre el poema XXIII del capítol Quadern dispers, el qual, com es pot apreciar, va ser el dedicat per Navarro a l'autor del blog. Ho podeu veure tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada