dissabte, 26 de maig del 2018

"Xipell y Sanchis recuperan la importancia de la oralidad como forma expresiva". El diari El Mundo parla de "Examen oral d'històries"

Arran de la presentació, passat dimecres 23 de maig, de "Examen oral d'històries", el periodista Alfredo Llopico ha dedicat una columna de l'edició castellonenca del diari El Mundo al nou llibre de Joan Montañés Xipell basat en les històries de tota una vida de Ferran Sanchis, un "homenot" de Castelló, col·laborador de Gaetà Huguet i fundador del Centre Excursionista, entre altres moltes facetes. 

Com apunta Llopico, "se trata de un 'anecdotario' lleno de sucesos que no aparecen documentados en las fuentes escritas o nos han llegado tergiversados por el paso del tiempo", en el que la memòria oral es reivindica com una manera vàlida de conservar un temps que s'extingeix. 

Xipell y Sanchis recuperan la importancia de la oralidad como forma expresiva que nos transmite la cultura a través del soporte prodigioso de la lengua. Recuperan un hábito especial, que era y sigue siendo, el de conversar. Y así nos recuerdan historias que, como el milagro de les Coves, una paella en el Congo Belga para Jacqueline Vanhaverbeke, los maquis del Maestrat, el misterio de la reaparición de la talla auténtica de Santa María de la catedral, o la Suavina del boticari Calduch y el perro Carlos que era capaz de ir a comprar el periódico al quiosco cada mañana e incluso subirse al autobús de las doce esperando a pasar la calle cuando el semáforo estaba en verde, podrían dar para más de una película.

Podeu llegir l'article sencer tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada