L’aventura del mercat. Un relat d’economia recreativa no és una obra de ficció, ni tampoc un treball acadèmic fet per un economista amb mala consciència pel trist paper que, durant aquesta recessió, està fent la seva professió. La pretensió del text és situar en el centre de la trama el nucli dur de l’economia com a ciència social: la confiança entre els actors que participen en els mercats. Si s’interpreten els mercats com els principals mecanismes socials on s’acorden, entre altres aspectes, la distribució de rendes entre productors, comerciants i consumidors, la confiança esdevé un intangible imprescindible per al funcionament dels mercats i, de retruc, del conjunt de la societat.
Quan a l’inspector Lluc se li demana que s’impliqui en la cerca de la confiança perduda en el mercat de la vainilla de la regió de Sava de l’illa de Madagascar, no pot més que sorprendre’s. Ignora la importància que pot tenir la confiança per al correcte funcionament d’un mercat tradicional, com ara els que tenim en els nostres pobles i ciutats. A poc a poc, la seva acreditada competència professional junt amb la seva inquietud intel·lectual l’animen a implicar-se en un repte que cada vegada es fa més apassionant. Trobar la confiança perduda no serà fàcil com pensava l’inspector Lluc. Un cop acordat un pla de treball amb els productors de vainilla, la Michelle i en Yin, dos joves i competents economistes, es desplaçaran per restablir la confiança que mai s’hauria d’haver perdut.
Agustí Segarra Blasco és catedràtic d’Economia Aplicada a la Universitat Rovira i Virgili. Es va llicenciar en Economia a la Universitat de València i es va doctorar a la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat la seva recerca en els camps de la història econòmica, la creació d’empreses, el creixement econòmic i la innovació.
Agustí Segarra Blasco és catedràtic d’Economia Aplicada a la Universitat Rovira i Virgili. Es va llicenciar en Economia a la Universitat de València i es va doctorar a la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat la seva recerca en els camps de la història econòmica, la creació d’empreses, el creixement econòmic i la innovació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada