dissabte, 20 de febrer del 2016

Surtdecasa entrevista el Grup La Deriva, creadores del projecte "A l'escola, Terres de l'Ebre"


La cultura popular ebrenca destaca per la seua riquesa i la seua vitalitat, però, aplega també a les aules? Aquesta qüestió és la que es van plantejar tres ampostines, l'educadora Andrea Ferreres, la geògrafa Neus Pons i la periodista Núria Pons per posar en marxa el Grup La Deriva i la iniciativa "A l'escola, Terres de l'Ebre!", la qual entre les seues accions més immediates hi ha el llançament d'una sèrie de contes infantils basats en temes propis de les Terres de l'Ebre. 

"Mai ningú ens va parlar de la jota, quasi desapareguda. Ni tampoc del Port, ni de la catedral de Tortosa ni de Panxampla. I ni molt menys ens van ensenyar a escriure en estàndard nord-occidental. Algú havia de fer alguna cosa, així que ens vam posar a la faena", expressa Neus Pons en l'entrevista que publica el digital Surtdecasa, on explica els fonaments del projecte: proporcionar materials didàctics per treballar les Terres de l'Ebre a les aules, però sempre des de la rigorositat, la utilitat i la qualitat dels continguts.

"La Lia entra a la banda", sobre les bandes de música, "Amb la panxa ben plena", sobre la gastronomia, "Quina temor!", al voltant dels éssers fantàstics i la biografia del bandoler Panxampla són els primers títols d'aquesta col·lecció, que veurà la llum en primavera. Serà el principi d'un camí a recórrer frec a frec amb els centres educatius: "vam dedicar els primers mesos de treball a parlar i a reunir-nos amb mestres i directors de diverses escoles de les Terres de l’Ebre. Volíem que ens diguessen quines eren les seues necessitats i de quina manera les podíem satisfer. Després de saber què necessitaven, vam començar a elaborar el material i a mesura que anàvem avançant ens l’anaven supervisant", hi afig Pons.

Si no ho fem nosaltres, ningú no ens ho farà. Nosaltres hem apostat pel públic infantil perquè volem que des de ben menuts els xiquets tinguen eines per comprendre el seu entorn més proper. Així potenciem que es convertisquen en persones actives i crítiques en un futur.

Podeu llegir l'entrevista sencera tot clicant ací.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada