Manuel Pérez Bonfill és un dels noms propis de la cultura de les Terres de l'Ebre. Nascut a Tortosa al 1926, ha combinat un ingent tasca com a escriptor, professor i activista cultural. Una triple faceta de la qual parteix el periodista i escriptor Xavier Garcia Pujades per dur a terme un retrat de la seua vida i la seua obra. "Manuel Pérez Bonfill" (2011, Onada Edicions) és una biografia en forma d'assaig. Els dos intel·lectuals van tindre un seguit de converses, de les quals Garcia Pujades s'ha servit per composar un recorregut per la trajectòria del Creu de Sant Jordi 2010.
Pérez Bonfill ens parla de la seua joventut, de la Guerra Civil i de l'escàs moviment cultural de la posguerra que el van dur, junt altres literats tortosins, a impulsar la revista Géminis, així com els seus articles per al setmanari L'Ebre Informes, dintre del qual publicà la secció Bon Dia Cultura Catalana. Una tasca motivada per la idea de responsabilitat cap el camí de les llibertats i la justícia social.

Xavier Garcia Pujades (Vilanova i la Geltrú, 1950) és assatgista, periodista i biògraf. Entre la seua obra hi destaquen Homenots del sud (1994 i 2004, Edicions El Mèdol i Arola Editors), Catalunya també té sud (1997) i Memòria de la Catalunya Nova (2001), publicats a Flor del Vent, i, entre molts d’altres, Catalunya es revolta (2003, Angle Editorial).
"Manuel Pérez Bonfill" es publicarà per Onada Edicions per a la festivitat de Sant Jordi. És el primer volum de la col·lecció Gent Nostra, dedicada a les personalitats de les nostres terres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada